donderdag 11 juli 2013

Late-night-blogpost!

to keep me healthy
Check!


Aloha!

Dusss.. We kunnen het er allemaal wel over eens zijn dat die shoplog gisteren niet tot stand is gekomen.. Ik zeg: we noemen het een beginnersfoutje!

Dat wil niet zeggen dat ik me niet flink goed heb vermaakt gisteren! De primark was weer on top of his game en ik ben niks te kort gekomen! De buit bestaat uit: twee broeken, een spijkerjasje, een tas en weer belachelijk veel sieraden.. (kettingen voor 3 EURO, come on!)
Ook hebben we misschien wel om 4 uur een big mac menu op omdat we al omvielen van de honger.. (ik doe even net alsof ik voor de mc Donalds een excuus moet hebben, trappen jullie er al in?)

Daarover gesproken, wil ik even iets zwart op wit hebben: Rochella stopt met frisdrank en suikerbom-vruchtensapjes. Punt, basta, finito. Niet iets wat ik nog nooit eerder heb geprobeerd, maar nu wil ik het volhouden, en ik houd mezelf gemotiveerd. Hoe? Nou bijvoorbeeld:
  • Dit! Als ik het maar zwart op wit zie wil ik mezelf er aan houden. Ik til zwaar aan de meningen van andere mensen op dit gebied, en ik wil jullie niet teleurstellen, dus dit is mijn stok achter de deur!
  • Mijn app. Ja je hoort het goed, dit is wat je noemt; voorbereiding! Ik heb een app geïnstalleerd waarmee je het aantal dagen bij kunt houden waarop je geen frisdrank meer hebt gedronken (of niet in je bed hebt geplast, je dezelfde onderbroek aanhebt of niet hebt gedouched, it doesn't matter), en ook dat helpt heel goed! Ik wil niet dat ik die dagen teniet doe en opnieuw moet gaan tellen, stel je voor!
  • Het mijn vader vertellen. Erg veel vertrouwen heb ik op dit gebied niet bij hem opgebouwd, en aangezien hij de eigenaar is van de sportschool waar ik zelf ook werk, is dat toch wel een beetje beschamend. Ik wil eens laten zien dat ik ook eens een gezonde keuze kan maken, en dit is mijn manier!
Nou, ik zeg: done deal. Als dit geen waterdicht plan is weet ik het ook niet meer! Maar waarom ik daar opeens opkwam: ik bestelde bij mijn menu gewoon weer een cola light! Zie je nou, de macht der gewoonte. Ik ging zitten, nam een slok, en BAM, mijn geweten klopte aan. Shiiiitt, nu heb ik mijn mooie belofte gebroken! Ik besloot maar dat ik mezelf die slok vergaf en de app liet voor wat hij was. Ik bedoel, het was maar 1 slokje..

Vandaag zijn we naar de efteling geweest (abonnement, echte ketsheuvelse) maar daar is niks verrassends gebeurd. Het was niet eens zo druk dus we hoefden geen uren te wachten, wat me reuze meeviel!
Morgen nog geen plannen, maar wie weet, geen mensen zo spontaan als wij..

Good night!
xoxo
 

2 opmerkingen: